Tarnowo Podgórne

Park 700-lecia Tarnowa Podgórnego

Po małej przerwie w poprzedni weekend powróciliśmy do gminy Tarnowo Podgórne, aby zakończyć zwiedzanie w jej siedzibie.

Poza nielicznymi wyjątkami naszą trasę wyznaczyła gra turystyczna “Tropem Lew”, który to lew o imieniu Tarnuś jest maskotką gminy. Gdzie zatem dotarliśmy?

Kościoły

W Tarnowie przy jednej ulicy, tylko po dwóch jej stronach, znajdują się dwa kościoły. Dlaczego są tak blisko? Otóż jeden z nich  – pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa – pierwotnie był ewangelicki. Powstał w XX wieku w stylu neogotyckim. Po wojnie został przekazany parafii rzymskokatolickiej.

Główną świątynią tejże parafii jest kościół pod wezwaniem Wszystkich Świętych, najstarszy murowany obiekt na terenie gminy. Wybudowano go już w 1464 roku. Tereny wokół do końca XIX wieku były cmentarzem parafialnym, a w 1900 roku postawiono kaplicę cmentarną. Nie dane nam było niestety wejść do środka.

Parki

Park Imienia Płk. Jana Wojkiewicza bardziej nazwałabym skwerem. Znajdziecie tam charakterystyczną kulistą fontannę i pomnik mieszkańców Tarnowa poległych podczas drugiej wojny światowej. Dopatrzyłam się też ciekawej wersji lwa. 😉

Największy jest zdecydowanie park 700-lecia Tarnowa Podgórnego. Jest tu skatepark, plac zabaw, górka saneczkowa, a nawet darmowe wi-fi. 😉

Moją uwagę najbardziej zwrócił tzw. park pamięci, który obejmuje teren starego cmentarza ewangelickiego z lat 1885 – 1947. Spoczywa tu 410 mieszkańców gminy, którzy byli narodowości niemieckiej. Odbudowano go po 50-ciu latach w całości ze środków Stowarzyszenia Rodzin Niemieckich Byłych Mieszkańców Tarnowa Podgórnego.

Różności

Fabuła gry poprowadziła nas do wielu ważnych dla mieszkańców miejsc, jak siedziba OSP, biblioteka czy szkoły. Specjalnie nie zamieszczam wszystkich fotografii i namiarów, żeby nie psuć Wam zabawy!

Rekreacja

W Tarnowie Podgórnym aktywni znajdą coś dla siebie – jest stadion piłkarski, hala sportowa, kręgielnia czy pierwsze w Wielkopolsce pełnowymiarowe kryte lodowisko. My jednak postawiliśmy na ukojenie ciał i dusz w wodach termalnych! 😀 Wam również to polecam!

Podczas tej wycieczki czuliśmy się jak na mini wakacjach – długi spacer, zwiedzanie, termy, a w międzyczasie jeszcze solidny obiad. Na niego wpadliśmy do restauracji, na którą trafiliśmy kiedyś przypadkiem, będąc w drodze. Jest to lokal przy centrum ogrodniczym Jucca i – zdaniem mojego męża – są tam serwowane świetne steki. Ja akurat nie jestem fanką, więc skorzystałam z bardziej sezonowego menu w postaci gęsiny. Możemy Wam z czystym sumieniem zarekomendować to miejsce!

Informacje praktyczne

Kościół Rzymskokatolicki pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa – skrzyżowanie ulicy Poznańskiej i Pocztowej

Kościół Wszystkich Świętych – Poznańska 92

Park Imienia Płk. Jana Wojkiewicza – skrzyżowanie ulic Poznańskiej i Romaszewskiego

Park 700-lecia Tarnowa Podgórnego – między ulicami Poznańską, 23-go Października i Szkolną

Park Pamięci – Stary cmentarz ewangelicki – ul. Poznańska, na wysokości numeru 122

Kręgielnia Vector – Rokietnicka 21

Lodowisko Misiałek – Poznańska 131 A

Tarnowskie Termy – Nowa 54

Jucca. Restauracja – Poznańska 161

Grę “Tropem Lwa” można pobrać ze strony gminy, a następnie zarejestrować ją na gryturystyczne.pl